fbpx
במאמר הקודם הסברתי למה בכלל כדאי לנו להציב מטרות ויעדים בקריירה.
בואו נלמד איך להגדיר אותן.
המטרות צריכות להיות בעלות חמישה אלמנטים מרכזיים כדי להפוך אותם להשגה.
חמשת האלמנטים הללו מהווים את מה שמכונה מסגרת SMART
SMART – ספציפי, מדיד, בר השגה, רלוונטי ותוך כמה זמן.
בואו נראה איך עושים את זה.

1. להגדיר
מטרה ברורה ומפורטת ככל האפשר.

לדוגמה, במקום להגדיר "אני רוצה להיות יותר טוב בדיבור בפומבי", אפשר לכתוב, "אני רוצה להעביר בהצלחה מצגת של 10-15 דקות לקהל של 50 איש או יותר."

2. הגדירו כיצד תוכלו למדוד הצלחה.

לדוגמה, המטרה שלכם היא לעבור ממשרה במכירות למשרה בשיווק.

תוכלו לקבוע אבני דרך לאורך זמן שעוסקות בפיתוח מיומנויות וניסיון שמעסיקים שיווקיים מחפשים.

ואז תגדירו את פיתוח המיומנות הזו כלימוד ולהתמקד במיומנות אחת בחודש, אחת לשבוע וכולי.

3. בידקו האם היעדים הם בר השגה.

קביעת יעדים שתוכלו להשיג במסגרת זמן סבירה והגיונית תסייע לכם לשמור על מוטיבציה ועל התמקדות בתהליך.

בשביל זה כדאי לבדוק את היעדים כולם ולהכיר את הנושא.

לדוגמה, אם אתה נמצא בעבודת הפיתוח הראשונה שלך והמטרה שלך היא להיות מפתח בכיר. NET, ייתכן שיהיה עליך להגדיר יעדים קטנים יותר לטווח קצר לפני שתגיע למטרה גדולה יותר זו.

אם תגלה שמטרה אינה ניתנת להשגה מכיוון שאין לך מספיק ניסיון, אחת המטרות החדשות שלך צריכה להיות לצבור ניסיון רב יותר.

4. וודא שהמטרה שלך רלוונטית.
עליכם לקבוע יעדים המתיישרים עם הערכים שלכם ותורמים ליעדים לטווח הארוך.

כל מטרה שהצבת צריכה להיות רלוונטית ומשמעותית עבורך, לקרב אותך לעבר המקום שאתה רוצה להיות.
כדי לוודא שאתה מציב יעדים רלוונטיים, אתה יכול לשאול את עצמך, איך השגת יעד זה תעזור לי?
האם השגת יעד זה תורמת למטרות הגדולות שלי לטווח הארוך?

מדוע המטרה הזו חשובה לי?

5. הגדר תאריך התחלה וסיום.

קביעת לוח זמנים להשגת היעד שלך יכולה לעזור לך לשמור על מוטיבציה וגם על לוח הזמנים.

לפני שתגדיר תאריך סיום יעד, הקפד לחקור את כל אבני הדרך ואת החסימות האפשריות שאתה עלול להיתקל בהן בדרך.
לדוגמה, אם המטרה שלך היא להתקדם לשלב הבא בחברה שלך, אתה עשוי לתת לעצמך שישה חודשים.

אם לא השגת את המטרה שלך, אתה עשוי להקדיש לעצמך זמן ממושך או לשקול מחדש אם המטרה שלך היא ברת השגה ומציאותית.

בנוסף :

קביעת יעדים אישיים ומקצועיים כאחד תעזור לתת מבנה ודרך להצלחה.

מעסיקים רבים מעריכים מועמדים שיש להם תיעוד של הצבת יעדים והשגתם.
זה מראה שאתה יכול להיות עובד ממוקד וממוקד מטרה.  
מעסיקים שואלים לעתים קרובות על יעדים בראיונות,  
לכן עליכם להתכונן לדבר על המטרות שלכם ועל מה אתם עושים כדי להשיג אותם במהלך תהליך ההעסקה.
לסיכום :
הגדירו יעדים ברורים ואפשריים להשגה
ותוכלו לדייק יותר את המקום אליו תגיעו
וכל זאת יותר מהר מאי פעם.
לשיחת ייעוץ טלפונית ללא עלות מוזמנים ללחוץ כאן
Open chat